Selamat Datang ❤

السلام عليكم



Selamat datang ke blog projek akhir TITAS CTU551 kami.

Halaman ini dibina untuk memudahkan lagi pencarian entry yang telah dipostkan dalam blog ini.


Selamat membaca dan mengenali Tamadun Islam dengan lebih mendalam lagi menerusi blog kami. Harap maaf atas kekurangan yang ada, semoga Allah redha akan usaha kita mendalami ilmuNya. Amiin


Kajian luar (Lapangan)


Kajian dalaman (Sumber Perbincangan, Internet dan Buku)

Lawati juga padlet kami di: http://padlet.com/sdmuslims/tamadunislam

^_^

Saturday, December 6, 2014

Sesi Perkongsian Ilmu Bersama Sahabat

السلام عليكم

Alhamdulillah, kami telah mengadakan Sesi Perkongsian Ilmu Bersama Sahabat di kolej kediaman Casuarina pada 3/12/2014. Topik perkongsian kami adalah "Tamadun Andalusia: Sumbangan Ilmu Terhadap Dunia Islam"

Kami telah mengedarkan flyers atau brochure kepada beberapa sahabat. Berikut adalah contoh flyers kami:
Click to enlarge 

Selaganya berjalan dengan lancar sepanjang sesi ini diadakan. Kami bukan sahaja mengedarkan flyers tersebut, tetapi kami juga memberi sedikit pendedahan kepada responden tentang Tamadun Islam dan Tamadun Andalusia khususnya.

Pandangan Responden:

"Alhamdulillah, terima kasih kepada kumpulan Tamadun Islam atas perkongsian yang bermanfaat kepada kami. Melalui perkongsian ini, saya dapat mengetahui ciri-ciri kemajuan ilmu Islam di Andalusia. Seperti yang kita tahu, Andalusia merupakan tunggak utama kegemilangan bidang keilmuan Islam. Oleh itu, pendedahan tentang topik ini kepada masyarakat Islam terutamanya remaja seperti kami, adalah sangat digalakkan supaya kita lebih menghargai ilmu dan mengamalkannya dalam kehidupan seharian kita. Tahniah kepada kumpulan Tamadun Islam atas usaha ini." -Nur Hazirah (Sarjana Muda Kejururawatan, UiTM Puncak Alam.)

Gambar-gambar sepanjang sesi perkongsian dijalankan:

      
          

Kami harapkan segala usaha kami dalam sesi perkongsian ilmu ini dapat memberi manfaat kepada diri kami sendiri dan sahabat-sahabat yang terlibat. InsyaAllah :D

No comments:

Post a Comment